Bangkok en verder - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Daniël Scheffer - WaarBenJij.nu Bangkok en verder - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Daniël Scheffer - WaarBenJij.nu

Bangkok en verder

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniël

27 Januari 2014 | Thailand, Ayutthaya

Na een mooi afscheid op schiphol en een geslaagde en, voor het gevoel, vlotte reis komen we aan in Bangkok. Meteen herken ik alles weer. Het vliegveld, de mensen, de geuren, ik ben blij weer terug te zijn.
Met de skytrain, de taxi en een stukje lopen bereiken we ons eerste guesthouse dichtbij de bekende Khoa San Road. Als we onze spullen hebben gedropt gaan we nog even de Khoa San Road verkennen. Een lange straat vol cafeetjes, restaurantjes, winkeltjes en vieze mannetjes die je van alles aan willen smeren. Uiteindelijk gaan we pas diep in de nacht terug naar het guesthouse aangezien we nog lang niet moe zijn door het tijdsverschil met Nederland van 6 uur.
de volgende dag verslapen we ons dan ook monsterlijk en besluiten nog snel wat te gaan ondernemen. We nemen een taxi naar de China Town van Bangkok. Een gezellige buurt, versiert met lampionnen en allerlei spandoeken over de straten. Overdag is hier nog veel meer te beleven wanneer er overal op straat vanalles wordt verkocht. Daar zijn wij te laat voor dus we nemen de boot en varen de Chao Phraya een stukje op en stappen aan land bij het Grand Palace en stuiten daar op een gezellige nightmarket waar we ons dan ook wel even vermaken door al die kraampjes, onzindingetjes en lekker eten. We sluiten de avond af met een aantal duitsers op een terrasje aan de Khoa San Road.

de volgende dag ontmoeten we een duits meisje waar we de hele dag mee optrekken. We beginnen onze dag met een lange wandeltocht richting een grote tempel Wat Arun. Een leuke wandeling waar we het echte leven in Bangkok is goed zien en langs nog wat, voor mij bekende, plekken komen. Wat Arun is een prachtige tempel met steile trappen die je naar een mooi uitzicht over Bangkok leiden. Hierna eten we nog wat in de buurt van de Bayok 2 Tower en nemen dan een tuk-tuk terug naar het guesthouse waar we met z'n drieën afsluiten op het dakterras van het guesthouse.

Gerben en ik boeken de volgende dag een ticket met de trein richting Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand. We vertrekken pas 's avonds en maken daarom eerst nog een wandeling door Bangkok waar we toevallig midden tussen de protesten terecht komen. Opvallend is dat het er heel vrolijk aan toe gaat en delen daarom ook gezellig mee in de vreugde en zetten alles mooi op de foto en verlaten dan het spektakel.

Omdat alles vast zat door de protesten op straat zijn we wel bijna te laat op het station, maar we redden het gelukkig net als een Tuk-Tuk chauffeur onze haast begrijpt en zijn leven op het spel zet om ons op tijd te bezorgen.
Na een reis van twee uur met de trein komen we aan in Ayutthaya waar we twee dagen voor gepland hebben om haar eindeloze tempels en bezienswaardigheden te gaan bekijken. En dat alles natuurlijk op de fiets!

Dag 1 bevalt erg goed als we lekker rond hebben getoured met onze fietsen en meer tempels/ruïnes hebben gezien dan ooit tevoren. We genieten van het heerlijke weer en de ongelofelijke rust, wat we niet meer gewend waren na Bangkok.

De volgende dag doen we niet zoveel als ik ben geveld door een buikgriepje. We bereiden ons dan maar voor op de reis met de nachttrein naar Chiang Mai die wie die avond gaan maken. Een reis van ruim 12 uur waar je gelukkig wel een bed krijgt om te slapen.


Ik hoop dat ik zo een beetje een goed beeld te geven van onze belevenissen. voor foto's verwijs ik door naar hulstam.waarbenjij.nu. Gerbens reisverslag waar we de foto's uploaden aangezien dat lang duurt.

Groetjes Daan


  • 27 Januari 2014 - 14:56

    Bram:

    Oeh Daan, een Duits meisje? :o
    Nee grapje, leuk om wat van je te horen. Ben erg benieuwd naar de foto's van Ayutthaya. Is echt moeilijk mooi daar volgens mij! Wel een beetje jammer dat jij nu daar bent terwijl ik 24/7 aan het leren ben voor mn tentamens :(
    Nog superveel plezier daar!

  • 27 Januari 2014 - 16:51

    Julian:

    Beterschap en we denken aan je

  • 27 Januari 2014 - 17:32

    Ellemieke:

    mooie foto's. Akkelig bekend :(
    Kan me voorstellen dat het ook lekker is om uit de hecktiek van BKK te zijn.
    dank voor het virus. Vandaag was ik aan de beurt.


  • 27 Januari 2014 - 19:06

    Rianne:

    Haha inderdaad brammie
    beetje jammer dat wij hier non stop aan het leren zijn,
    maar klinkt supervet ! Nog veeeeeel plezier !

  • 29 Januari 2014 - 08:47

    Dennis:

    Hey vriendje,

    klinkt Super! De Foto's van gerben, geven wel een goeie indruk van de wonderbaarlijke situatie waar jullie nu in zitten. Ik kijk uit naar meer! Veel plezier jonge

  • 10 Februari 2014 - 12:07

    Maarten:

    Hey Daantje !

    Goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben! Alleen mis ik hier het potje poolen.. haha

    alleen verwacht ik nog wel dat je net als johnny de mol, de karaoke bar in gaat met een gitaartje;)

    heel veel plezier nog, en ik verheug me nu al op je nieuwe verhaal, en je foto's!


  • 11 Februari 2014 - 20:00

    Ellemieke:

    Gave fotos op Fb. Goede reden om nog een keer terug te gaan en jouw weg te volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 7786

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 01 Mei 2014

3,5 maand backpacken in Zuidoost-Azië!

Landen bezocht: